čtvrtek 30. října 2008

Začínáme hrát na klavír


Knížka Začínáme hrát na klavír u nás vyšla v roce 1996, a protože to byla na našem trhu novinka - po Klavírní škole pro začátečníky jedna z prvních barevných a zábavných učebnic, rozprodala se během chvilky a já v současné době neznám e-shop, ve kterém byste tuto učebnici sehnali. Knihu vydalo nakladatelství Svojtka a Vašut a jedná se o překlad originálu "First book of the piano", který se dá sehnat např. na Amazonu. Co všechno v této knize najdete?

Je určena nejmenším dětem, které se seznamují s klavírem, hudební naukou a názvoslovím.

Celou knihou provázejí barevní pajduláčkové, kteří jsou opravdu moc pěkně nakreslení a nejednou přidají vtípek. Na začátku knihy se děti seznámí např. s označováním tónů písmeny. Na stránkách jsou přidány i nejrůznější hádanky nebo otázky, jako třeba tahle s chobotnicí :)


Následují stránky, kde jsou i noty, spolu s vysvětlením teorie. Dost stránek je věnováno notám, pomlkám, křížkům a béčkám.




Děti se naučí dynamiku, na každý muzikantský "problém" najdou několik cvičení. Ta jsou bohužel psána na tmavém podkladě, takže se noty obtížněji čtou.

Na závěr knihy je připojeno několik stran notových zápisů. Najdete tu lidovky z celého světa, známé skladby Mozarta nebo Dvořáka, ale i vánoční koledy. Vše bohužel na modrých stránkách:



Když jsem tuhle knihu viděla poprvé, říkala jsem si: Bomba! Pak jsem ji ale prolistovala podruhé, potřetí, ... Ilustrace jsou opravdu moc pěkné a věřím tomu, že si je děti zamilují, ale naše nové učebnice (např. Milady Borové) jsou na daleko vyšší úrovni - ať zpracováním, nebo vysvětlením.

Hodnocení Pianka: 75%



4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tuto učebnici mají v Brně u Barviče na České. Za cca. 150kč. Já, jako učitelka klavíru, ji používám jako zajímavost - jako přídavný materiál k Nové klavírní škole.... Ilustrace jsou ale naprosto bezkonkurenční....:-))

Anonymní řekl(a)...

Knizku jsem sehnala za 15 kc v second handu ... Ale moc nas nezaujala.... Snad dalsi ditko :)

Unknown řekl(a)...

Dobrý deň mala by som zaujem o túto knižku, ozvite sa mi prosím, rada kúpim. Ďakujem

Anonymní řekl(a)...

Byla to knížka, dle které jsem se jako dítě samouk naučila začátky hraní i levou rukou. Bohužel pak jsem ji musela vrátit do knihovny a tím má výuka skončila.
Jiná kniha mne tolik nezaujala a nevedla a to máme notových knih několik.
Zapomněla jsem i název, ale postavičky si pamatuji. Děkuji, že jste zde knížku připomněli. Musím ji někde sehnat.:-)

blogger templates |

© www.pianko.cz